L'ascensore di u futuru

U sviluppu futuru diascensoriùn hè micca solu una cumpetizione in termini di vitezza è lunghezza, ma ancu più "elevatori di cuncettu" oltre l'imaginazione di a ghjente sò emersi.

In u 2013, a cumpagnia finlandese Kone hà sviluppatu una "ultrarope" in fibra di carbonu ultraleggera, chì hè assai più longa di e corde di trazione di l'elevatore esistenti è ponu ghjunghje sin'à 1000 metri. U sviluppu di a corda hà pigliatu 9 anni, è u pruduttu finitu serà 7 volte più liggeru chì a corda di filu d'acciaio tradiziunale, cù menu cunsumu d'energia, è duie volte a vita di serviziu di u primu. L'emergenza di "super corde" hè una altra liberazione di l'industria di l'elevatori. Serà utilizatu in a Torre di u Regnu in a cità di l'Arabia Saudita di Chidah. Se stu grattacielu hè cumpletu cù successu, l'edificazioni umani più di 2000 metri in u futuru ùn saranu più una fantasia.

Ùn ci hè micca solu una cumpagnia chì intende di disturbà a tecnulugia di l'elevatori. ThyssenKrupp di Germania hà annunziatu in 2014 chì a so futura nova tecnulugia di ascensore "MULTI" hè digià in u stadiu di sviluppu, è i risultati di a prova seranu annunziati in u 2016. Amparanu da i principii di cuncepimentu di i treni maglev, intendendu à caccià i cordi di trazione tradiziunali è l'usu. camini di l'elevatori per fà chì l'elevatori si alzanu è falanu rapidamente. A cumpagnia dichjara ancu chì u sistema di levitazione magnetica permetterà l'elevatori di ottene u "trasportu horizontale", è cabine di trasportu multiple formanu un ciclu cumplessu, chì hè più adattatu per l'edificazioni urbane à grande scala cù alta densità di pupulazione.

Infatti, l'elevatore più ideale in a terra deve esse capace di spustà à vuluntà in direzzione horizontale è verticale. In questu modu, a forma di l'edifiziu ùn serà più restritta, l'usu è u disignu di u spaziu publicu farà u megliu usu di tuttu, è a ghjente hà da pudè passà menu tempu aspittendu è piglià l'ascensore. E extraterrestri ? U Elevator Port Group, fundatu da l'anzianu ingegnere di a NASA Michael Lane, dichjara chì, perchè hè più faciule per custruisce un ascensore spaziale nantu à a luna chì in a terra, a cumpagnia pò aduprà a tecnulugia esistente per custruisce nantu à a luna. Hà custruitu un ascensore spaziale è hà dettu chì sta idea puderia diventà una realità in 2020.

U primu à discutiri u cuncettu di "elevatore spaziale" da un puntu di vista tecnicu era u scrittore di fantascienza Arthur Clark. A so "Fountain of Paradise" publicata in u 1978 hà avutu l'idea chì a ghjente pò piglià un ascensore per andà in visita in u spaziu è rializà u scambiu più convenientu di materiali trà u spaziu esterno è a terra. A diffarenza trà un ascensore spaziale è un ascensore ordinariu si trova in a so funzione. U so corpu principale hè un cable chì cunnetta permanentemente a stazione spaziale à a superficia di a terra per u trasportu di carica. Inoltre, l'elevatore spaziale chì hè rotatu da a terra pò esse fattu in un sistema di lanciamentu. In questu modu, a nave spaziale pò esse trasportata da a terra à un locu abbastanza altu fora di l'atmosfera cù solu una piccula accelerazione.

timg (1)

U 23 di marzu di u 2005, a NASA hà annunziatu ufficialmente chì l'Ascensore Spaziale era diventatu a prima scelta per a Sfida di u Seculu. A Russia è u Giappone ùn sò micca da esse sopratuttu. Per esempiu, in u pianu prelimiunale di a cumpagnia di custruzzione giapponese Dalin Group, i pannelli solari installati nantu à a stazione orbitale sò rispunsevuli di furnisce l'energia per l'elevatore spaziale. A cabina di l'elevatore pò accoglie 30 turisti è a vitezza hè di circa 201 km / h, chì dura solu una settimana. Pudete entre in u spaziu esterno à circa 36 000 chilometri da a terra. Di sicuru, u sviluppu di ascensori spaziali face parechje difficultà. Per esempiu, i nanotubi di carbone necessarii per a corda sò solu prudutti millimetri, chì sò luntanu da u livellu di l'applicazione attuale; l'elevatore si balancerà per l'influenza di u ventu sulari, a luna è a gravità di u sole; A spazzatura spaziale pò rompe a corda di trazione, causendu danni imprevisible.

In un certu sensu, l'ascensore hè à a cità ciò chì a carta hè à leghje. In quantu à a terra, senzaascensori, A distribuzione di a pupulazione serà sparghje nantu à a superficia di a terra, è l'omu serà limitatu à un spaziu limitatu, unicu; senzaascensori, e cità ùn anu micca spaziu verticale, nè populazione densa, nè risorse più efficaci. Utilizazione: Senza ascensori, ùn ci saria micca custruzzione in alta crescita. In questu modu, ùn saria impussibile per l'omu di creà cità è civiltà muderni.


Tempu di pubblicazione: 21 dicembre 2020